16 Ocak 2013 Çarşamba

KEDİ DİLİ BİSKÜVİLİ PASTA



Bu gün hediye çekilişime olan katılımları listelerken bir taraftan da, yorumlarda bırakılan linkleri kontrol ettim. Ne zor bir şeymiş bu çekiliş olayı, hepinizin katılımını kabul etmek istiyorum ancak, face ve twitter kullanmıyorum, yani yayınlansa bile kontrol etme imkanım yok çünkü sayfalarını görüntüleyemiyorum.O kadar uğraşıp bloglarında duyuran arkadaşlarada haksızlık olsun istemiyorum. Neyse ben ne anlatacaktım, nerden giriş yaptım konuya.(çekiliş yapmak böyle bir şey demekki insanda akıl bırakmıyor) :))Daha sonra dışarı çıktım. Alışveriş falan derken baya bir yorgun eve geldim. Eve girer girmez tatlı krizim tuttu. Beni fazla uğraştırmayacak, aynı zamanda yaş pasta yiyormuşum havası yaratacak bir şey  olsun istedim. Sabret biraz dedim kendi kendime.Ve sonuçta; kedi dili bisküvili pasta yapmaya karar verdim. Çok çabuk oldu ve buzdolabına koydum birazdanda çayın yanında ailece yenilmeyi bekliyor. Gelelim nasıl yaptığıma;

1 paket kedi dili bisküvi (Savoiardi)
1 paket kakaolu pasta kreması
1,5 su bard. süt (krema için)
50 gr katı yağ
2 su bard. süt (bisküvileri ıslatmak için)


Krema kutusunun üzerinde yazdığı şekilde 50 gr katı yağ (ben tereyağı kullanıyorum) oda sıcaklığına gelince mikserle çırpıp, üzerine 1.5 sb. sütü ve pasta kremasını ekleyerek koyulaşana kadar çırptım. Daha sonra borcamımı hazırlayıp 2 sb. sütün içerisine bisküvilerimi batırıp çıkardım (fazla beklemesin hemen yumuşuyor) ve borcama dizdim. Üzerine kremanın bir kısmını döktüm, tekrar sütle ıslatılmış bisküvileri dizip, kalan kremayla üzerini kapatarak, çekilmiş fındık serpiştirdim. Bu kadar:)) Sizde denerseniz afiyet olsun..

3 yorum:

  1. Çok güzel görünüyor. Bende şuan aynısının çileklisini yaptım yemek için sabırsızlanıyorum :) Afiyet olsun sizede:)

    YanıtlaSil
  2. Sanada afiyet olsun Gonca:)

    YanıtlaSil
  3. oh yanınada çay bu kış günü senden iyisi olmaz afiyet olsun:)

    YanıtlaSil