23 Kasım 2013 Cumartesi

TAVA BÖREĞİ

        Akşamınız huzurlu ve mutlu olsun dostlar. Tava böreğinin yapılışına geçmeden önce, ızgara ve balık tavası hakkında biraz bilgi vermek istiyorum. Memnun kalmadığım hiç bir ürünüde tavsiye etmem.Tava iki parçadan oluşuyor yani iki adet ayrı tava, üst üste kapanıyor,  çok aramıştım sonunda buldum. Benim aldığım schafer marka (başka markalarında vardır mutlaka), markasıda pek mühim değil, yaptığı iş önemli benim için. O kadar memnunumki özellikle paylaşmak istedim. Benim gibi haftanın üç günü balık pişiren biri için bulunmaz bir mutfak ürünü. Balık pişirirken, daha önce kapaklı tava kullanıyordum çevirirken daha zahmetli oluyor ve yağ sıçratıyordu.. Bu tavada öyle bir durumla karşılaşmıyorsunuz bir tarafı kızarınca tavayı ters çeviriveriyorsunuz. Neyse artık böreğimizin yapılışına geçelim.
        Ben 3 adet yufka kullandım. Bir kapta 1 su bardağı süt, yarım su bardağı zeytinyağ ve 1 yumurtayı çırpalım bu harcı yufkaların arasına süreceğiz. Diğer yandan yıkanıp ince doğranmış ıspanak ve peynirimizi hazırlayalım. Tavamızı fırçayla yağlayıp, bir yufkayı seriyoruz. Üzerine hazırladığımız sıvı harçtan sürelim. Ben tereyağıda kullandım. Erimiş tereyağından katlar arasına 1 tatlı kaşığı kadar koydum. Daha lezzetli oluyor. Diğer iki yufkayı dörde bölelim. Her kat için birini tavaya serip katlar arasına yine harcımızı sürüp, ortaya geldiğimizde hazırlamış olduğumuz ıspanaklı iç harcımızı koyalım. Diğer yufkalarıda aynı şekilde üzerine serelim. Son kata harç sürmüyoruz. Tavanın kenarlarından taşan yufkayıda bohça yapar gibi kapatıyoruz. Üste kapatacağımız tavamızıda yağlıyoruz. Kısık ateşte ocakta bir tarafı kızarınca, tavayı ters çevirip diğer tarafını kızartıyoruz. Çıtırçıtır pratik böreğimiz hazır. Pazar kahvaltısında neden olmasın. Afiyet olsun...




10 yorum:

  1. Ellerine sağlık :) leziz görünüyor... Hayırlı akşamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim hayırlı akşamlar:)

      Sil
  2. ENFES GÖRÜNÜYOR İLKNURUM. ve o tavadan bende almıştım ama çizdim maalesef kesinlikle tavsiye ederim.ellerine sağlık ve teşekkürler ve tabiki afiyet olsun :) çok öpüyorum.sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Dolunayımm. Gerçekten bir çok işe yarıyor. Sevgilerimle )

      Sil
  3. Annem de peynirlisini yapardı bunun, bende tarifi yoktu, bayıldım onun için, süpersin, senin tarifinle bir daha anayım okul dönüşü çayla bu börekten yediğim o eski günleri...Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Elifcim. Seni eski günlere götürdüysem ne mutlu. Sevgiler:)

      Sil
  4. Çok severim harika görünüyor ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  5. ne yapıyoruz, hemen gidip o tavanın aynısından alıyoruz, sonrada balık ve börek pişiriyoruz.
    Ellerine sağlık, afiyet olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım teşekkürler. En uygun fiyat carrefour da var. Sevgiler )

      Sil