22 Şubat 2014 Cumartesi

Zencefilli Tarçınlı Kurabiye

Tarifimize geçmeden önce, zencefilin faydalarından biraz bahsetmek istiyorum. Zencefil iştah açar, antiseptik etkisi vardır. Gaz giderici, sindirimi düzenleyicidir. Solunum yollarını açar ve toksin atıcı özelliğe sahiptir. Sıcaklık vererek terleme yapar ve kalbi canlandırır, bağışıklık sistemini güçlendirir.  Bunun gibi bir çok faydaları vardır. Dikkat ettinizmi bilmiyorum,  özellikle soğuk ülkelerde (şimdi ülkemizdede satılıyor), kurabiyelerin içinde genellikle zencefil kullanılır. Ben yaptığınız bütün kurabiyelere bir miktar da olsa koymanızı yada, taze zencefili soyarak 1 dilim çayınıza koymanızı öneriyorum. Soyduktan sonrada elinize sinen kokusu muhteşem oluyor. Artık tarifimize geçebiliriz;    

  Malzemeler:

2 yumurta (oda sıcaklığında olmalı)

2 yemek kaşığı tereyağı

1/2 çay bardağı sıvıyağ

2 tatlı kaşığı tarçın

2 tatlı kaşığı zencefil

4 kahve fincanı pudra sekeri

1 paket kabartma tozu

Alabildiği kadar un.

Yapılışı:

Daha önceleri malzemelerin hepsini aynı anda karıştırıyordum. Kıyır kıyır olması açısından malzemelerin karıştırma sırası da çok önemliymiş. Öncelikle, yumurta ve tereyağını mikser kullanmadan elde iyice çırpalım. Pudra şekerini ekleyip çırpmaya devam edelim. Sıvı yağ, zencefil ve tarçını ekleyelim. Kabartma tozu ve unu karıştırıp, açılabilecek bir hamur haline geldiğinde, merdaneyle orta kalınlıkta açalım. Kalıplarımızla istediğimiz şekilleri verip, önceden ısıtmış olduğumuz fırında  180 derece de 20 dakika kadar pişirelim. Harika bir koku yayıldı bile. Afiyet olsun...

28122012238

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder